Eesti Erahuvialakoolide Liidu arengukava viiakse ellu koostöös liidu liikmete ja partneritega hoides neid kursis huvihariduse- ning tegevust puudutavate arengutega, seda nii EEHKL-i kui KOV-ide ning riigi tasandil. Arengukava on koostatud aastateks 2025 – 2027.
Eesti Erahuvikoolide Liitu kuuluvad pika ajaloo ja traditsioonidega eriilmelised huvikoolid, kes hindavad kvaliteeti olles oma eriala valdkonna pühendunud arendajad, arvamusliidrid, mõjutajad ja innovatsiooni loojad. Haridussilm.ee annab meile järgmised andmed (ülevaade õppeaastast 2023/2024):
huvikoole Eestis: 840, neist erahuvikoole 703 (s.o 84%), kellest on spordikoolid 323 (s.o 46%)
huvikoole Tallinnas: 389, neist erahuvikoole 376 (s.o 97%), kellest on spordikoolid 169 (s.o 45%)
EEHKL-i liikmeskoolide arv 2025. aasta alguses on 51, töötajate arv liikmeskoolides on 443, õpilaste arv 10 790.
Eesti Erahuvikoolide Liit esindab nn üldkultuuri-erahuvikoolide huve, st me ei esinda spordikoolide huve. Meie liikmete hulgas on mõned spordikoolid, ent nende huvi meiega liitudes on olnud omandivormist lähtudes, et saada huvikaitset ses osas.
Lühivisioon EEHKL-i tasandil – mida saavutasime?
on loodud hästi toimiv organisatsiooni infrastruktuur, mis tagab professionaalse kommunikatsiooni ja infovahetuse nii liidu siseselt kui kolmandate osapooltega
on tagatud liidu liikmete huvide kaitse nii kohalikul kui riigi tasandil
on loodud liidu liikmete toetamise süsteem
on tagatud erahuvikoolide nähtavus huvihariduse maastikul
Lühivisioon (era)huvihariduse arengust riigi ja KOVide tasandil – teemad, millega jätkuvalt tegeleme:
huvihariduse ja -tegevuse kättesaadavus on tagatud kõikidele lastele ning noortele üle Eesti
on loodud järjepidevad, läbipaistvad ja võrdsetel alustel toimivad toetussüsteemid olenemata huvihariduse pakkuja omandivormist ning huviala valdkonnast ja seda kõikides KOV´ides (k.a Tallinnas)
on loodud riiklikud palgatoetused kvalifitseeritud õpetajatele olenemata huviala valdkonnast
on välja töötatud ja kinnitatud huvihariduse õpetaja kutsestandard
on saavutatud huvihariduse ja üldhariduse koostöö, mille eesmärgiks on õpilaste koolikoormuse vähendamine, et nad saaks enam keskenduda oma spetsiifiliste annete arendamisse
on tagatud huvihariduse jätkusuutlik toetamine olenemata poliitiliste jõudude muutustest riigi ja KOV-ide tasandil ning tehakse igakülgset koostööd vastavate valdkonna spetsialistide ja katusorganisatsioonidega
Strateegilised eesmärgid ja tegevused:
ORGANISATSIOONI TARISTU | ||
eesmärgid 2025 – 2027 | tegevused 2025 – 2027 | mõõdikud aastaks 2027 |
arendada EEHKL-ist tugev ja professionaalne organisatsioon, millel on aktiivne liikmeskond | juhatuse rollide selge jaotus uues juhatuses
| 22% erahuvikoolidest on EEHKL-i liikmed |
luua toimiv tugistruktuur, mis võimaldab liidu liikmetel keskenduda oma põhitegevusele, pakkudes neile vajalikku tuge nii info, teadmiste kui ka võrgustiku näol | infojuhi ametikoha jätkumine | liikmete rahulolu ja kaasatus – küsitlus |
liikmete andmebaasi korrastamine ja uuringute läbiviimine | ||
vajaduspõhise tööjõu kaasamine projektideks | ||
liikmeskonna laiendamine (täis- ja toetajaliikme võimaluste tutvustamine; aktiivne värbamistegevus; liikmelisuse väärtuspakkumise arendamine | ||
KOOLITUSED ja KVALITEET = KOOLITUSFOND | ||
eesmärgid 2025 – 2027 | tegevused 2025 – 2027 | mõõdikud aastaks 2027 |
tõsta huvihariduse kvaliteeti läbi juhtide, õpetajate ja juhendajate | koolitusfondi haldamine | läbiviidud koolituste arv |
toetada info kättesaadavust nii valdkonna üleselt kui üldkultuuri valdkonna siseselt | vajaduspõhiste koolituste koordineerimine | osalejate arv |
tagada, et erahuvikoolide õpetajatel oleks ligipääs nii pedagoogilistele kui ka valdkonnaülestele koolitustele | ||
HUVIKAITSE JA KOOSTÖÖ | ||
eesmärgid 2025 – 2027 | tegevused 2025 – 2027 | mõõdikud aastaks 2027 |
kujundada EEHKL-ist tunnustatud partner haridusmaastikul, kes esindab tõhusalt erahuvikoolide huve nii kohalikul kui riiklikul tasandil | regionaalsete esindajate võrgustiku arendamine | koostööprojektide arv |
aidata kaasa toimiva koostöövõrgustiku loomisele erinevate osapoolte vahel (sh haridusasutuste, KOVide ja riigiasutustega), mis võimaldab huvihariduse süsteemset arendamist ja paremat | koostöö HTM-i, HARNO ja KOV-idega |
|
tagada huvikaitse igas Eesti KOV-is | huvihariduse ja üldhariduse lõimimise süsteemi arendamine |
|
MAINE JA NÄHTAVUS | ||
eesmärgid 2025 – 2027 | tegevused 2025 – 2027 | mõõdikud aastaks 2027 |
tõsta huvihariduse mainet ja nähtavust ühiskonnas, rõhutades selle | info- ja inspiratsioonipäevade korraldamine | korraldatud sündmuste arv |
tuua esile huvihariduse positiivne mõju õppijate kognitiivsele, sotsiaalsele ja emotsionaalsele arengule ning suurendada ühiskonna teadlikkust huvihariduse rollist tuleviku oskuste arendamisel | meediaplaani koostamine ja elluviimine | sündmuste osalusprotsent |
liikmetevaheline koostöö ja ühisprojektid | meediakajastuste arv | |
RIIKLIK PARTNERLUS | ||
eesmärgid 2025 – 2027 | tegevused 2025 – 2027 | mõõdikud aastaks 2027 |
kujundada EEHKL-ist võrdväärne partner riiklike hariduspoliitikate | osalemine õpetaja kutsestandardi väljatöötamises | kaasatus otsustusprotsessidesse – kohtumiste arv |
osaleda aktiivselt huvihariduse valdkonna arengusuundade | osalemine huvihariduse ja -tegevuse seaduse väljatöötamises | rakendamine
|
osalemine huvihariduspoliitika kujundamises | ||
osalemine kvaliteedinäitajate ja -hindamise süsteemi väljatöötamises |
Periood: 2025 – 2027
Elluviijad: EEHKL juhatus, nõukogu, liikmed ja töörühmad