Arengukava 2025-2027

Eesti Erahuvialakoolide Liidu arengukava viiakse ellu koostöös liidu liikmete ja partneritega hoides neid kursis huvihariduse- ning tegevust puudutavate arengutega, seda nii EEHKL-i kui KOV-ide ning riigi tasandil. Arengukava on koostatud aastateks 2025 – 2027.


KUS ME OLEME AASTAL 2025?

Eesti Erahuvikoolide Liitu kuuluvad pika ajaloo ja traditsioonidega eriilmelised huvikoolid, kes hindavad kvaliteeti olles oma eriala valdkonna pühendunud arendajad, arvamusliidrid, mõjutajad ja innovatsiooni loojad. Haridussilm.ee annab meile järgmised andmed (ülevaade õppeaastast 2023/2024):

  • huvikoole Eestis: 840, neist erahuvikoole 703 (s.o 84%), kellest on spordikoolid 323 (s.o 46%)

  • huvikoole Tallinnas: 389, neist erahuvikoole 376 (s.o 97%), kellest on spordikoolid 169 (s.o 45%)

EEHKL-i liikmeskoolide arv 2025. aasta alguses on 51, töötajate arv liikmeskoolides on 443, õpilaste arv 10 790. 

Eesti Erahuvikoolide Liit esindab nn üldkultuuri-erahuvikoolide huve, st me ei esinda spordikoolide huve. Meie liikmete hulgas on mõned spordikoolid, ent nende huvi meiega liitudes on olnud omandivormist lähtudes, et saada huvikaitset ses osas. 

 

KOKKUVÕTE EELMISEST ARENGUKAVAPERIOODIST

Lühivisioon EEHKL-i tasandil – mida saavutasime?

  • on loodud hästi toimiv organisatsiooni infrastruktuur, mis tagab professionaalse kommunikatsiooni ja infovahetuse nii liidu siseselt kui kolmandate osapooltega

  • on tagatud liidu liikmete huvide kaitse nii kohalikul kui riigi tasandil

  • on loodud liidu liikmete toetamise süsteem

  • on tagatud erahuvikoolide nähtavus huvihariduse maastikul

EEHKL oli aastatel 2022 – 2024 HTM-i strateegiline partner ning oli kaasatud huvihariduse- ja tegevuse arengut puudutavatesse protsessidesse.

 

KUS ME SOOVIKSIME OLLA 2027?

Lühivisioon (era)huvihariduse arengust riigi ja KOVide tasandil – teemad, millega jätkuvalt tegeleme:

  • huvihariduse ja -tegevuse kättesaadavus on tagatud kõikidele lastele ning noortele üle Eesti

  • on loodud järjepidevad, läbipaistvad ja võrdsetel alustel toimivad toetussüsteemid olenemata huvihariduse pakkuja omandivormist ning huviala valdkonnast ja seda kõikides KOV´ides (k.a Tallinnas)

  • on loodud riiklikud palgatoetused kvalifitseeritud õpetajatele olenemata huviala valdkonnast

  • on välja töötatud ja kinnitatud huvihariduse õpetaja kutsestandard

  • on saavutatud huvihariduse ja üldhariduse koostöö, mille eesmärgiks on õpilaste koolikoormuse vähendamine, et nad saaks enam keskenduda oma spetsiifiliste annete arendamisse

  • on tagatud huvihariduse jätkusuutlik toetamine olenemata poliitiliste jõudude muutustest riigi ja KOV-ide tasandil ning tehakse igakülgset koostööd vastavate valdkonna spetsialistide ja katusorganisatsioonidega

 

KUIDAS JÕUAME SOOVITUD OLUKORRANI? MILLISEID KONKREETSEID TEGEVUSI TULEB TEHA? KUIDAS MÕÕDAME TULEMUSI?

Strateegilised eesmärgid ja tegevused:

ORGANISATSIOONI TARISTU

eesmärgid 2025 – 2027

tegevused 2025 – 2027

mõõdikud aastaks 2027

arendada EEHKL-ist tugev ja professionaalne organisatsioon, millel on aktiivne liikmeskond

juhatuse rollide selge jaotus uues juhatuses

 

22% erahuvikoolidest on EEHKL-i liikmed

luua toimiv tugistruktuur, mis võimaldab liidu liikmetel keskenduda oma põhitegevusele, pakkudes neile vajalikku tuge nii info, teadmiste kui ka võrgustiku näol

infojuhi ametikoha jätkumine

liikmete rahulolu ja kaasatus – küsitlus

 

liikmete andmebaasi korrastamine ja uuringute läbiviimine

 
 

vajaduspõhise tööjõu kaasamine projektideks

 
 

liikmeskonna laiendamine (täis- ja toetajaliikme võimaluste tutvustamine; aktiivne värbamistegevus; liikmelisuse väärtuspakkumise arendamine

 

KOOLITUSED ja KVALITEET = KOOLITUSFOND

eesmärgid 2025 – 2027

tegevused 2025 – 2027

mõõdikud aastaks 2027

tõsta huvihariduse kvaliteeti läbi juhtide, õpetajate ja juhendajate
pädevuste ja teadmiste süsteemse arendamise

koolitusfondi haldamine

läbiviidud koolituste arv

toetada info kättesaadavust nii valdkonna üleselt kui üldkultuuri valdkonna siseselt

vajaduspõhiste koolituste koordineerimine

osalejate arv

tagada, et erahuvikoolide õpetajatel oleks ligipääs nii pedagoogilistele kui ka valdkonnaülestele koolitustele

  

HUVIKAITSE JA KOOSTÖÖ

eesmärgid 2025 – 2027

tegevused 2025 – 2027

mõõdikud aastaks 2027

kujundada EEHKL-ist tunnustatud partner haridusmaastikul, kes esindab tõhusalt erahuvikoolide huve nii kohalikul kui riiklikul tasandil

regionaalsete esindajate võrgustiku arendamine

koostööprojektide arv

aidata kaasa toimiva koostöövõrgustiku loomisele erinevate osapoolte vahel (sh haridusasutuste, KOVide ja riigiasutustega), mis võimaldab huvihariduse süsteemset arendamist ja paremat
lõimimist formaalharidusega

koostöö HTM-i, HARNO ja KOV-idega

 

tagada huvikaitse igas Eesti KOV-is

huvihariduse ja üldhariduse lõimimise süsteemi arendamine

 

MAINE JA NÄHTAVUS

eesmärgid 2025 – 2027

tegevused 2025 – 2027

mõõdikud aastaks 2027

tõsta huvihariduse mainet ja nähtavust ühiskonnas, rõhutades selle
olulisust noorte arengus ning vaimse tervise tagamisel

info- ja inspiratsioonipäevade korraldamine

korraldatud sündmuste arv

tuua esile huvihariduse positiivne mõju õppijate kognitiivsele, sotsiaalsele ja emotsionaalsele arengule ning suurendada ühiskonna teadlikkust huvihariduse rollist tuleviku oskuste arendamisel

meediaplaani koostamine ja elluviimine

sündmuste osalusprotsent

 

liikmetevaheline koostöö ja ühisprojektid

meediakajastuste arv

RIIKLIK PARTNERLUS

eesmärgid 2025 – 2027

tegevused 2025 – 2027

mõõdikud aastaks 2027

kujundada EEHKL-ist võrdväärne partner riiklike hariduspoliitikate
kujundamisel, tagades erahuvikoolide huvide esindatuse olulistes
otsustusprotsessides

osalemine õpetaja kutsestandardi väljatöötamises

kaasatus otsustusprotsessidesse – kohtumiste arv
erinevates valdkondades, mõõdikud on välja töötatud

osaleda aktiivselt huvihariduse valdkonna arengusuundade
määratlemisel ning seista huvihariduse kvaliteedi ja kättesaadavuse eest riiklikul tasandil

osalemine huvihariduse ja -tegevuse seaduse väljatöötamises

rakendamine

 

 

osalemine huvihariduspoliitika kujundamises

 
 

osalemine kvaliteedinäitajate ja -hindamise süsteemi väljatöötamises

 

Periood: 2025 – 2027
Elluviijad: EEHKL juhatus, nõukogu, liikmed ja töörühmad